Отримання дозволу на рекламу в Києві: що потрібно знати
15 Липня, 20205 складових успіху зовнішньої реклами
20 Серпня, 2020Отримання дозволу на рекламу в Києві: що потрібно знати
15 Липня, 20205 складових успіху зовнішньої реклами
20 Серпня, 2020Зовнішня реклама давно стала невідійманою частиною сучасних міст і розділила нас на кілька категорій. Значна частина людей навчилася ставитися до вивісок байдуже та спокійно, сприймаючи їх в якості потрібної, хай і не життєво необхідної, інформації. Але є такі, для кого реклама – сильний дратівливий чинник, що б’є на психіку. Чому так стається і що з цим робити?
А як це було раніше?
Чи знаєте ви, що з латинської «reclamare» перекладається як «викрикувати». Так, спочатку реклама призначалася для вух – і багато століть тому підготовці глашатаїв приділялася велика увага. Оповісники не лише пропонували усілякі послуги, а й інформували мешканців населених пунктів про значні події.
Глашатаї повинні були мати охайний зовнішній вигляд, володіти різними навичками привертання уваги та впливу на підсвідомість людей. Професійні оповісники вміло використовували смислове навантаження вигуків та закликів, мелодику голосу та інші «рекламні фішки». Треба відзначити, що глашатаїв тоді поважали й, мабуть, дратування було останнім у списку емоцій людей.
Усна реклама була актуальною до XV століття, коли було винайдено друкарський верстат. Перше рекламне оголошення, яке прикрасило двері лондонського храму, інформувало про продаж молитовника. З того часу зовнішня реклама пройшла великий шлях, на якому постійно з’являлися нові жанри, способи оформлення та методи впливу. І якщо колись вона дорівнювалася до своєрідних шоу, на які чекали, то сьогодні ставлення до вивісок та взагалі реклами досить неоднозначне.
То що не так?
Якщо в цілому, то все досить банально: набридла. Саме це слово часто звучить від мешканців великих міст. Безперервно змінюючи одна одну, вивіски миготять перед очима й пропонують купити, взяти кредит, відвідати якісь заклади… Ті, хто навчився фільтрувати інформацію, звертають увагу лише на необхідні для них вивіски й сприймають їх як корисні орієнтири. Більш емоційні ледь встигають підбирати епітети для яскравих картинок з нав’язливими, як на них, пропозиціями.
Але є й об’єктивні моменти, що непомітно формують наше ставлення до зовнішньої реклами. Ви можете не страждати на «рекламофобію», бути меланхоліком 80-ого рівня – і в якийсь момент відчути незрозуміле дратування від калейдоскопа вивісок або окремих конструкцій. І справа зовсім не в горезвісній нав’язливості, точніше – не лише в ній…
Поговоримо про кольори?
Психологія кольору – зовсім не абстрактна наука, і дослідження в цій галузі тривають досі. Давно доведено: кольори впливають на наші почуття, увагу, пам'ять. Ці знання старанно використовують бізнесмени та маркетологи, щоб грамотно впливати на наші рішення. Багатьом це вдається.
І якщо ви досі не можете зрозуміти причину ваших негативних емоцій при вигляді якоїсь реклами, зупиніться на колористиці. Можливо, саме ця наука допоможе знайти відповідь. А саме зараз – характеристика кількох кольорів, магією яких давно володіють маркетологи. Може, саме вони дратують вас?
- Червоний – лідер серед кольорів з потужним емоційним впливом. З одного боку – енергія, сила, швидкість, з іншого – агресія.
- Жовтий – певний попереджувальний знак, особливо в поєднанні з чорним. Цей колір добре «працює» на фокусування уваги. Разом з цим він асоціюється з небезпекою, жадністю та…брехнею.
- Синій колір символізується зі стабільністю, надійністю, довірою, гармонією. Та є люди, які на підсвідомому рівні бачать в ньому зневагу
- Зелений – колір життя, балансу, розвитку. Для когось він має занадто збуджувальну дію.
І трішки про букви
Інколи дивишся на вивіскуі думаєш: невже креатив скінчився? Ті самі слова, фрази та речення, набридливі заклики… Так, деякі підприємці не заморочуються на текстовому та дизайнерському оформленні або просто економлять на цьому. В результаті бачимо примітивну зовнішню рекламу – без найменшого натяку на індивідуальність. Чи буде вона виконувати відведену їй важливу роль «двигуна торгівлі»? Малоймовірно.
І найжахливіше – наявність помилок, на які реагують не лише філологи. На жаль, це далеко не виняткова ситуація. Економія? Безвідповідальність? Байдужість? Це відомо лише авторам таких вивісок.
Споживачам: зовнішня реклама нікуди не дінеться, отже «спокій, лише спокій»!
Підприємцям: хочете, щоб вивіска була ефективною і не дратувала, звертайтеся до професіоналів! Так буде краще усім, вірно?