Як самостійно отримати дозвіл на зовнішню рекламу в Києві? Інструкція в 12 кроків
30 Квітня, 2020Вивіску… прибрали! Як повернути вивіску? Дозвіл на вивіску.
20 Травня, 2020Як самостійно отримати дозвіл на зовнішню рекламу в Києві? Інструкція в 12 кроків
30 Квітня, 2020Вивіску… прибрали! Як повернути вивіску? Дозвіл на вивіску.
20 Травня, 2020Заборони українського закону: що не можна розміщати в зовнішній рекламі?
Відкриваєте бізнес і хочете його розрекламувати? Ви ж знаєте, що не вся реклама допустима з точки зору законодавства?
Коли ви тільки починаєте рекламну кампанію, потрібно обов'язково з'ясувати, чи не суперечить чи ваша реклама закону. Інакше біди не минути: мало того, що даремно витратите сили та гроші на втілення проєкту в життя, так ще й заплатите штраф. Вам воно потрібно?
Правильно, не потрібно. Тому ми зібрали інформацію про правила та обмеження законодавства щодо реклами й помістили їх в цю статтю. Приділіть їй 5 хвилин, щоб не довелося приділяти пару тижнів на перероблювання білборда або лайтбоксу.
Витяги з закону «Про рекламу»
Згідно із законом, реклама - це будь-яка інформація про осіб і товарах, яку поширюють різними способами з метою сформувати думку у споживачів або підтримати його.
Як світлова вивіска, білборд біля дороги, так і пост про продукт в соціальних мережах є рекламою. На них діють одні й ті ж закони. Без винятків, якщо тільки ці винятки не прописані в законодавстві.
У 8 статті Закону України «Про рекламу» чітко прописано, що не можна використовувати в рекламних повідомленнях:
- Дискримінаційну інформацію про людей виходячи зі статевих, расових, національних, мовних, майнових і соціальних, релігійних, політичних та інших відмінностей. Також заборонені повідомлення, які дискредитують товари інших осіб.
- Маніпуляційні прийоми, що впливають на підсвідомість і можуть завдати шкоди;
- Зображення з державною символікою;
- Фотографії людей, їх імена без письмової згоди цих осіб;
- Інформацію про послуги ворожіння і подібному;
- Певні товари, які вимагають наявності сертифіката або ліцензії, а цих документів немає;
- Інформацію, що порушує право інтелектуальної власності третьої особи.
Це були загальні вимоги до реклами як такої. У законі ще є індивідуальні обмеження для конкретних сфер. Про них ми й поговоримо.
Будівництво
Забудовник може рекламувати приватний житловий масив, якщо у нього є документи, які підтверджують право власності, право використовувати цю ділянку або ж інші вагомі документи подібного роду.
Медичні препарати та послуги
Заборонена реклама препаратів, що продають лише за рецептом. У рекламних повідомленнях не можна застосовувати елементи, які вводять споживача в оману про дію препарату та гарантують 100% лікувальний ефект.
У рекламі лікарського засобу обов'язково повинні бути слова про те, що потрібно отримати консультацію у лікаря перед початком приймання препарату й ознайомитися з інструкцією. Використовувати зображення медичного персоналу разом з текстами про ліки й методики лікування теж заборонено.
Зауважте, що популярна фраза «Самолікування може буті шкідливім для вашого здоров'я» повинна займати не менше 15% площі вашої реклами.
Концерти, фестивалі, гастролі
Пам'ятайте написи «живий звук»? У рекламних повідомленнях про концерти, фестивалях, гастролях потрібно вказувати, є чи ні фонограми. Чи не менше 5% загальної площі афіші повинна займати ця інформація.
Алкогольна та тютюнова продукція
Тут діють жорсткі обмеження. Тютюнову продукцію повністю заборонено рекламувати. В приводу не беруться тільки виставкові заходи тютюну і вебсайти для повнолітніх осіб, де обов'язково ідентифікується вік користувача.
Алкоголь не можна рекламувати за допомогою зовнішньої реклами й в друкованих ЗМІ, за винятком спеціалізованих видань. По телебаченню з 6 ранку до 23 ночі згадувати алкогольну продукцію теж заборонено. Закон допускає згадувати про алкогольне бренд тільки в рекламі заходу, де той є спонсором.
Знижки
У рекламі знижок завжди повинні вказуватися ці дані: а) місце; б) дата початку і закінчення знижок; в) співвідношення звичайної й «знижок» ціни. Знехтує правилами може привести до відповідальності, яка, до речі, влетить в копієчку. Про порушення та відповідальності
Якщо замовник порушив закон, його чекає штраф в 5-тикратному розмірі від вартості замовленої реклами. У разі, коли конкретну ціну можна встановити, штраф складе 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Це десь 5400 грн. За повторне порушення штраф подвоїться.
Хто може накласти на замовника штраф? Державна служба України з питань захисту безпеки харчових продуктів і захисту споживачів. Тільки цей орган, так що будьте уважні, і не дозволяйте уповноваженою знімати з вас штраф.
Отже, тепер ви знаєте, що дозволено, а що не можна за законом України робити в рекламі.
Діліться важливою інформацією зі знайомими й не забувайте, що швидко замовити світлову вивіску та інші рекламні конструкції можна у компанії MCA Group. Світлова реклама вивіски, звичайно, привертає більше, чим не світлова, тому її ми виробляємо найчастіше. Ми якісно виготовимо і професійно проведемо монтаж світлової вивіски, білборди, лайтбоксу, об'ємних літер і подібного. Також ми допоможемо оформити всю документацію на зовнішню рекламу.
Сподобалася стаття? Підписуйтесь на наші сторінки в соц.сетях, щоб читати свіжі статті першими. Не забувайте ставити лайки під постами, адже з їх допомогою ми бачимо, що працювали не даремно.